Marketingowy rozwój przemysłu spożywczego
Rozwój przemysłu spożywczego dotyczy nie tylko jego aspektu technologicznego i produkcyjnego, ale również marketingowego. Także w tym zakresie można dostrzec kolosalne różnice, między tym co oferowały nam koncerny spożywcze przed laty, a tym co możemy dostrzec dzisiaj. Wpływ na to ma bez wątpienia fakt wynalezienia nowych technologii i nowych form komunikacji. One wszystkie obecnie są wykorzystywane do kontaktu z potencjalnymi klientami.
Jeszcze do niedawna dróg komunikacji z klientem było zaledwie kilka. Dzisiaj przemysł spożywczy, podobnie jak inne gałęzie gospodarki, prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych i bardziej zaskakujących dróg i narzędzi marketingowych. Przemysł spożywczy w bardzo dużej mierze stawia na media elektroniczne. Do promowania swoich produktów wybiera przede wszystkim telewizję i Internet.
To drugie medium daje jeszcze większe możliwości bezpośredniego dotarcia do sprecyzowanej grupy docelowej. Dlatego też tak chętnie wykorzystują je zarówno duże koncerny, jak i lokalni przedsiębiorcy. Marketing przemysłu spożywczego, to także wszelkie inne formy promocji i reklamy, które dają możliwość dotarcia do klienta. Bez wątpienia na przestrzeni ostatnich kilkunastu lat poziom i jakość marketingu w przemyśle spożywczym uległ znacznemu rozwojowi, i równolegle do innych struktur tej gałęzi gospodarki, rozwija się nadal.